OKULUMUZ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİ "ORYANTİRİNGLE HARİTA ÖĞRENİYORUM"
E-TWİNNİNG PROJESİ ÇALIŞMASINA ORTAK OLDU
Öğretmenlerimizden Elif Kayrak'ın proje yürütücüsü olduğu ve 6 gönüllü öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilecek olan "Oryantiringle Harita Öğreniyorum " e-twinning projesi okulumuz Fatih Sultan Mehmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde uygulanacaktır.
Oryantiringle Harita Öğreniyorum e-twining projesi ;Oryantiring, coğrafya, harita ve doğa konulu işbirlikçi bir projedir. Projenin en önemli amaçlarından biri, Oryantiring konusunda gelişme sağlamak ve öğrencilerin uzamsal düşünme becerilerini desteklemektir. Bu sayede coğrafya dersi ile bağlantı kurarak olayları uzamsal açıda değerlendirmektir. Doğa sevgisi, harita kullanma becerisi, işbirliği ve takım ruhu oluşturmak projenin diğer önemli amacıdır. Öğrencilerin 21.yüzyıl becerilerini geliştirmek, dijitalleşen dünyaya uyum sağlamak, doğayı korumak, doğayı daha sürdürülebilir kullanılmasını sağlamaktır. Okul takımları kurarak, işbirlikçi çalışmalar yapmak ve ortak ürünlerle paylaşımı zenginleştirmek hedeflenmektedir.
Projenin genel kazanımları;
- Çok boyutlu düşünme becerilerini geliştirmek
- Oryantiring sporunu tanıtma ve sevdirme
- Harita kullanma becerilerini keşfetmek
- 21. Yüzyıl becerilerini hayata geçirmek
- İşbirliği ve iletişimi arttırmak
- Doğa konusunda farkındalık oluşturmak
- Kültürel değerleri ve sosyal iletişimi desteklemek
- Coğrafi düşünme becerilerini geliştirmek
Kumru Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Yusuf Bahri Anadolu İmam Hatip Lisesinin kurucu Ulubey Anadolu Lisesi, Yardımcı Çok Programlı Anadolu Lisesi, Ahmet Sırımsı Anadolu Lisesi, Ömer Öztop Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi , Karşıyaka Aydoğan Yağcı Bilim ve Sanat Merkezi, Ashabı Kehf Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Fatih Sultan Mehmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin ortak olduğu ve topalmda 54 gönüllü öğrencinin katılımı ile gerçekleşen proje sonucunda; Öğrenci ve öğretmenlerin, Oryantiring sporu ve harita kullanma becerileri konusunda daha bilgili ve kendine güvenli bireyler olmaları beklenmektedir. Öğrencilerin kültürel, sosyal ve iletişim anlamında paylaşımcı, kendini doğru ifade edebilen, hayata ve olaylara geniş açıdan bakabilen, doğayı daha sürdürülebilir şekilde kullanabilen ve plan yapabilen bireyler olmaları hedeflenmektedir. 21. Yüzyıl becerileri sayesinde öğrenciler takım ruhu ve işbirliği yapacak, eleştirel ve yaratıcı düşünme konusunda bilgi sahibi olacak ve iyi uygulamaların paylaşılması sağlanacaktır. Bu projenin sonunda, ortak bir dergi, Oryantiring sözlüğü, Oryantiring haritası ve takım çalışmaları yapılacaktır.